Projekt „Sound of Honda / Ayrton Senna 1989”

dodano: 26.06.2014

Projekt „Sound of Honda / Ayrton Senna 1989" zdobywa „Grand Prix" podczas międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions

Firma Honda Motor Co., Ltd. ogłosiła, że projekt „Sound of Honda / Ayrton Senna 1989" zdobył „Grand Prix", czyli najwyższe wyróżnienie w kategorii Titanium and Integrated Lions przyznane podczas sześćdziesiątego pierwszego międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions.

„Sound of Honda / Ayrton Senna 1989" to próba odtworzenia najszybszego okrążenia przejechanego przez Sennę za kierownicą bolidu McLaren Honda MP4/5 podczas sesji kwalifikacyjnej Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA*3 zorganizowanej na torze Suzuka w 1989 roku. Eksperci Hondy dokładnie przeanalizowali dane z tego przejazdu, biorąc pod lupę zmiany położenia pedału gazu, prędkość obrotową silnika oraz prędkość jazdy i na tej podstawie - wykorzystując autentyczny bolid McLaren Honda MP4/5 - odtworzyli dźwięk silnika wygenerowany podczas pokonywania całego okrążenia. Zebrany materiał dźwiękowy posłużył do stworzenia trzech różnych treści - krótkiego filmu odtwarzającego przejazd Senny po torze i filmu dokumentalnego zza kulis, trójwymiarowej grafiki komputerowej „3D-View" oraz aplikacji „Sound of Honda" na iPhone'a*4.

Międzynarodowy festiwal kreatywności Cannes Lions to jeden z najbardziej prestiżowych festiwali reklamy i komunikacji na świecie. Z uwagi na niepowtarzalny skład jury oraz bardzo wysoki poziom nagradzanych prac, Cannes Lions International Festival of Creativity cieszy się dużym uznaniem na tle pozostałych międzynarodowych konkursów reklamy.

Projekt „Sound of Honda / Ayrton Senna 1989" jest dostępny w sekcji „dots by internavi*5" na stronie Internavi. (URL: http://www.honda.co.jp/internavi-dots/dots-lab/senna1989/ )